Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2002-10-08

Analys av marknadsföringsvägar att nå målgrupper (KA 10)

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Syftet är att analysera vilka marknadsförings vägar Röda Korset ska ta för att nå ut till sina målgrupper.
Röda korset har nyligen genomför en omorganisation och gått från 24 distrikt till 10 olika regioner. Region Sydost vill ha en analys av vilka vägar de ska ta för att nå ut till sina målgrupper med sitt budskap. Många förknippar Röda Korset med den internationella biten och känner inte till vilka nationella delar som Röda Korset gör. De vill nu marknadsföra även sina nationella sidor såsom Kupanverksamheten, flyktinghjälp, utbildning, ungdomssida och sociala sidan. Frågor som är intressanta är hur de ska kunna nå ut till ungdomar för att få dem intresserade av Röda Korset och hur de ska kunna hitta medhjälpare i olika projekt.


  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.