Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2010-02-18

Vilken väg väljer kunden till IKEA?

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
IKEA Svenska Försäljnings AB är ansvarigt för varuhusverksamheten i Sverige. Idag finns 17 varuhus spridda över landet, från Haparanda i norr till Malmö i söder och ett kundservicecenter och Handla Hemma i Älmhult samt ett Service Office i Helsingborg. Totalt är vi ca 5 800 anställda.

På IKEA Kundservicecenter (IKSC) erbjuder vi IKEA: s kunder service före, under och efter deras besök på IKEA varuhuset, så att de förblir lojala IKEA kunder. Vi ska genom ständig dialog med övriga IKEA bolag bidra till en ökad produkt- och servicekvalitet. Vi arbetar med allt från information och service till kvalificerade reklamationer och problemlösning för att skapa en fortsatt god relation mellan IKEA och våra kunder. IKSC har ca 200 medarbetare.

Arbetsbeskrivning:
Nu har du chansen att göra din uppsats/ditt exjobb inom IKEA, genom att göra det via vårt Kundservicecenter. Vi behöver nu Er hjälp med att kartlägga kundens hela väg i telefonmenyn inför en kommande förändring i telefoni ”set-upen”.

I uppgiften ingår att:
• Kartlägga alla script- och programmeringsområden som finns i vårt telefonträd.
• Skapa en analys av hur ”scripten” faller ut i verkligheten.
• Ge förslag på vilka som områden som kan tas bort och göras om för att skapa ett så positivt kundbemötande som möjligt.

Kravspecifikation:
Är detta rätt utmaning för dig?
Vi söker efter 2 studenter som ska skriva sin uppsats våren 2010 på 10 veckor inom IT/Systemutveckling. Du bör ha kunskaper inom programmering eller ”scriptning”. Det är även positivt om du har erfarenhet av processledning. Du har en god förmåga att analysera stora mängder data och utifrån dessa dra slutsatser. Du bör även ha en vilja att tänka i processer och en förmåga att kunna skapa ett bra kundbemötande. Som person har du en god samarbetsförmåga, är en duktig kommunikatör och bra på att uttrycka dig i tal och skrift.

Har du frågor angående uppsatsen är du välkommen att kontakta Sara Persson på 0476-81160. Vid övriga frågor kontakta gärna HR Service Centre på 0476-58 75 00.

Sista ansökningsdag: 15 mars

Du är välkommen att ansöka ex-jobbet via vår hemsida www.ikea.se/jobb.




  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.