Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2010-03-11

Kundtillfredsställelse

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
HUBER + SUHNER är en globalt ledande tillverkare av kabelsystem, kontaktdon, antenner, fiberoptiska komponenter och systemlösningar. Koncernen levererar färdiga lösningar inom framförallt telekom, transport, och industri och är representerat i 17 länder med mer än 3000 medarbetare över hela världen. I Sverige har företaget varit representerat i mer än 60 år, sedan1998 med egen säljkår och full teknisk support i Kista. Vi är idag 20 personer och omsatte ca.190 MSEK år 2009.

HUBER + SUHNER AB är ISO9001 certifierade och i våra interna processer ställer vi krav att vi regelbundet följer upp kundtillfredsställelsen vilket vi tror är lämpat för ett examensarbete på ca. 15p under ett kvartal

Det här projektet är uppdelat i fyra olika faser där godkännande sker efter varje milstolpe.
- Förstudie, hur ska en kundenkät se ut, tidplan, intro till Huber+Suhner, 1 vecka
- Förberedelse av två olika typer av kundenkäter, 1 vecka
a.) Intervjufrågor för en djupintervju för ca. 30-45 min för 10-15 nyckelpersoner
b.) Kundenkät utskick till mellan 75-100
- Exekverings vilket innefattar utförandra av intervjuerna och sammanställa materialet, 6 veckor.
- Summering av resultatet och förslag på förbättringar, 2 veckor.

Totalt ca. 10 veckors arbete då vi kan erbjuda en arbetsplats hos oss.

Vi söker
Driven och självgående student som kan ha varierad ”basingenjörsutbildning”, men inriktar sig mer mot kvalitet, teknisk försäljning eller logistik. Tidsperioden för uppsatsen är från den 12/4 och 10 veckor framåt.

  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.