Exjobbsförslag från företag
Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.
Förslaget inkom 2011-01-24
Kommunikationsplan och varumärkesstrategi
OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Mål
Att åt ES-konsult skapa en strategisk kommunikationsplan, för såväl intern som extern kommunikation, samt en varumärkesstrategi.
Syfte
Att få ES-konsult att uppfattas som:
* den bästa leverantören inom kärnkraftsäkerhet
* en attraktiv och utvecklande arbetsgivare.
* ett företag som tar ansvar i miljöfrågor
Den interna kommunikationsstrategin ska stödja medarbetarna i den dagliga kontakten med kunder samt med potentiella medarbetare.
Problemformulering
1. Vilka normer och värderingar råder på ES-konsult och hur ska budskapet anpassas därefter.
2. Hur och vad ska ES-konsult kommunicera, externt och internt, för att locka och behålla attraktiva medarbetare.
3. Hur kan ES-konsult agera för att uppfattas som en attraktiv och potentiellarbetsplats.
4. Hur ska ES-konsult agera f&oum;r att uppfattas som ett ansvarstagande företag
5. I vilka sammanhang och med vilka budskap ska ES-konsult synas
Nödvändiga avgränsningar samt utformning av masteruppsatsen/examensarbetet bestäms genom överenskommelse mellan ES-konsult och studenten/studenterna.
Kolla även in Boutique Hotels Singapore,
Boutique Hotels Hong Kong,
Boutique Hotels Shanghai,
Boutique Hotels Dubai,
Boutique Hotels Los Angeles,
Boutique Hotels Denver,
Boutique Hotels Dallas,
Boutique Hotels Philadelphia,
Boutique Hotels Bath,
Boutique Hotels Santorini,
Boutique Hotels Portugal.
Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.