Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2007-02-02

Nya medarbetare till reklambyrå på landet. (AP)

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Nyckelord: Innovationsteknik, informationsdesign, management, marknadsanalys, marknadsföring, marknadsundersökning, organisationsteori, informationshantering, arbets- och organisationspsykologi, kognitionsvetenskap, socialpsykologi

Bakgrund
Care of Haus är Västerås största reklambyrå med 23 medarbetare. Vi sitter i Västerås med kunder i Mälardalen, Stockholm och Boston. För ett år sedan slog vi samman två byråer (Care of och Haus) för att förena effektivitet och affärssinne med kreativitet och hälsosam galenskap. Vi är en fullservicebyrå och vi skapar effekt åt kunder som uppskattar värdet av bra kommunikation. I kundregistret finns bland annat K-rauta, SolidWorks, Medtronic, Euromaint, Banverket, Mimer AB, Mälardalens högskola, ABB, Mälarenergi och Thea tandhälsa. Vi är många olika karaktärer med stor erfarenhet på byrån. Det gemensamma är att vi brinner för vårt jobb, kan reklam och förstår annat.

Uppdrag
Vår övertygelse är att man inte behöver sitta i Stockholm eller Göteborg för att skapa bra reklam. Vi är också säkra på att livskvaliteten är bättre på en mindre ort och att livet därför blir större i en stad som Västerås. Hur kommunicerar en framgångsrik reklambyrå på landet för att attrahera nya medarbetare? Med vad kan vi locka erfarna reklamare från ”storstan” att istället leva och verka i Västerås?

Vi är intresserade av att få hjälp av en eller flertalet kreativa studenter som vill genomföra detta åt oss i sitt examensarbete eller magisterarbete.

Hemsida: www.careofhaus.com

  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.