Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2006-05-30

Massive crowd animation engine on the graphics processor for real time 3D games and simulation

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
We are looking for a person how knows OpenGL and C++ programming and perhaps even Ogre (www.ogre3d.org).

The candidate should be willing to do their exam work this spring or summer.

The project are set to use OpenGL and make good use of earlier work done for massive crowds scenes for real time 3D games and simulations.


What differentiates the massive crowd animation engine from other animation engines? Well the engine runs of the graphics processor as a shader rather then as a program on the CPU.

We provide tools books and know-how of graphics processor shader programming and OpenGL functions used.

This work is also supposed to work using Microsoft’s DirectX10 and a full port to DirectX10 is also of interest for us. But first it must work with our existing massive crowd simulation in OpenGL.

Our goals is to have this working in Ogre which uses both DirectX/OpenGL.






  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.