Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2006-10-02

Visuellt programmeringssystem för real-tids 3D-material till 3D-spel och CAD- applikationer

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Visuell programmerings system för real-tids 3D-material till 3D-spel och CAD-applikationer.

Att utveckla med plattformsoberoende bibliotek (givna)ett verktyg för utvecklare och användare ett enkelt visuellt programmeringssystem för real-tids 3D-material aka shaders till 3D-spel och CAD-applikationer.

Verktyget skall låta användaren skapa material scheman i ett grafiskt användar gränssnitt (CEGUI) och omvandla dessa till shaders, (pixel, vertex och geometri shaders/real tids material) gärna till både CG, HLSL och OpenSL.

Mycket material och andra lösningar finns att ta del av för formgivningen av detta.

Lämplig kandidat kan något av gärna flera av dessa C++, C#, dotnet. CEGUI, Ogre.

Du skall vara intresserad att utveckla ett verktyg som är lätt att förstå och använda utan fel och brister.

En eller fler examsarbetare kan dela på detta examensarbete.

Idéer om att artister skall kunna rita på en bild och pass/shaders skall försöka att ändra sig efter den redigerade bilden finns också.
Men detta är högst spekulativt just nu. Men alla sätt att låta användaren enkelt förstå visualisera vad ett pass/shader gör så att de kan få fram det resultat de söker efter är bra.






  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.