2011-12-30 | OpenCL encoding of 3D game live in+mages on graphics processor for IPad, Mobile devices and PC. Cloud gaming. (inaktivt) |
2011-04-05 | Data Visualization
with focus on visualizing large amounts of data (inaktivt) |
2011-01-28 | Grafikmodul (inaktivt) |
2010-12-03 | Massive crowd simulation in realtime 3D on the DirectX10/11 using Ogre3D. (inaktivt) |
2009-06-02 | Kopia av Utveckling av plattform för bildbehandling inom
livsvetenskaperna baserad på open source
- Implementering/studie: Alternativ interaktion med biologisk data (inaktivt) |
2009-06-02 | Kopia av Utveckling av plattform för bildbehandling inom
livsvetenskaperna baserad på open source
- Implementering: Nya verktyg för bildprocess/analys (inaktivt) |
2008-05-30 | Massive crowds 2000+ for real time 3D games and simulation with animation, AI and physics. Simulating massive crowds on the GPU (inaktivt) |
2008-04-09 | Graphics programming projects for visualization on 3D display (inaktivt) |
2008-01-22 | Using Wii motion sensing controls for industrial applications (aw) (inaktivt) |
2007-09-24 | Utveckling av en passiv 3D-skanner för rekonstruktion av 3D-modell av objekt från en sekvens av IR-bilder (inaktivt) |
2007-09-04 | Utveckling av datorspel/motionsprodukt (inaktivt) |
2007-08-11 | Utveckling av datorspel/motionsprodukt (inaktivt) |
2007-05-31 | Investigation of packages for graphics rendering for a web server based application (inaktivt) |
2007-03-15 | Utveckling av datorspel/motionsprodukt (inaktivt) |
2007-01-08 | Implementation av skuggor, motion blur och depth of feild till massive grupp scener i 3D-spel och simuleringar (inaktivt) |
2006-05-30 | Massive crowd animation engine on the graphics processor for real time 3D games and simulation (inaktivt) |
2006-04-05 | Painterly rendering in real time for 3D games (inaktivt) |
2006-01-30 | 3D-GIS: Återkoppling från realtids-3D till GIS-databaser (inaktivt) |
2006-01-26 | 3D-GIS: Återkopppling från realtids-3D till GIS-databaser (inaktivt) |
2005-08-16 | Utveckling av datorspel (inaktivt) |
2005-08-15 | Utveckling av grafikmotor (inaktivt) |
2005-05-04 | Utveckla program som möjliggör att OpenGL-applikationer kan visas på en ny typ av 3D-skärm (inaktivt) |
2005-03-23 | Utveckling av grafikmotor (inaktivt) |
2005-03-01 | Utveckling av grafikmotor (inaktivt) |
2005-02-22 | 3D-GIS: Återkoppling från realtids-3D till GIS-databaser (inaktivt) |
2003-10-07 | 3D-Realtidsskuggor på volymetriska objekt (inaktivt) |