Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2009-12-07

Mall för att finna kundmålgrupp för reklam / marknadsföring

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
I november 2009 startade vi med att erbjuda konstgjort solljus i Ytterby. Vårt solljus är identiskt med den riktiga solen, med undantag av 60% minskad UV-andel samt borttagning av så gott som all skadlig strålning, för att ligga inom ramen för gällande svenska bestämmelser, SSI (Statens Strålskyddsinstitut).

Människan är beroende av solljus som ger:

välbefinnande
förhöjd sinnesstämning
vintertrötthet minskar
avstressande (kroppen blir avslappnad och hjärnan loj)
sömnrytmen förbättras
stelhet i muskler och leder minskar
upptaget av D-vitamin ökar
immunförsvaret förbättras

Problem 1.Vilken målgrupp ger bäst lönsamhet? Vår massör/delägare har många kunder att massera efter solvistelsen men vi behöver grupper om ca 10 personer. Hur når vi dem? Kan man ta fram någon mall som kan ge en fingervisning om det?


  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.