Exjobbsförslag från företag
Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.
Förslaget inkom 2007-11-26
Strategi för lansering och marknadsföring av italienska kvalitetsprodukter
OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Ägaren till Tvåstads el AB har planer på att utöka verksamheten och är inne i planeringsstadiet vad det gäller att lansera ett nytt varumärke Vero Italia. Produkterna det handlar om är främst kaffe och choklad. Hittils är man på planeringsstadiet.
Företaget önskar hjälp med att undersöka hur ska varorna på bästa sätt ska föras ut och lanseras på den svenska marknaden.
Tänkbara frågeställningar är:
- Vad finns det för risker och hinder med att importera produkterna från Italien?
- Vilken är målgruppen, hur ser sammansättningen av kundgruppen ut?
- Hur ska man kommunicera med sin kundgrupp?
- Hur kan man bygga ett kvalitetsinriktat varumärke?
Kunskaper i italienska samt om italiensk affärskultur är en klar fördel.
En webb-designer är inkopplad i projektet och det är bra om studenten/studenterna jobbar med sitt uppdrag i samförstånd med webb-designern.
Förslaget utformas i samråd med studenten liksom avgränsningar. Möjligheten finns att flera studenter arbetar med olika infallvinklar.
Kolla även in Boutique Hotels Singapore,
Boutique Hotels Hong Kong,
Boutique Hotels Shanghai,
Boutique Hotels Dubai,
Boutique Hotels Los Angeles,
Boutique Hotels Denver,
Boutique Hotels Dallas,
Boutique Hotels Philadelphia,
Boutique Hotels Bath,
Boutique Hotels Santorini,
Boutique Hotels Portugal.
Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.