Exjobbsförslag från företag

Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.

Förslaget inkom 2007-09-21

Procedurell generering av spelmiljöer

OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Stora och detaljerade miljöer har fått en allt viktigare roll i dagens dator- och tv-spel. Inom datorgrafikforskningen har man sedan några decennier tillbaka utvecklat många metoder för generering av utomhusmiljöer, t.ex. för modeller (träd, hus, etc.) och terräng. Generering av inomhusmiljöer har hittills dock gjorts i mycket mindre utsträckning. Det här exjobbet handlar om att tillsammans med spelföretaget Avalanche Studios och KTH-Arkitektur i Stockholm utveckla nya metoder för att automatgenerera och belysa inomhusmiljöer samt befolka dessa med föremål och AI-agenter.


  GÅ TILL XJOBB.NU FÖR FULLSTÄNDIG INFO OM DETTA EXJOBB




Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.