Exjobbsförslag från företag
Detta är ett uppsatsförslag hämtat från Nationella Exjobb-poolen. Klicka här för att komma tillbaka till samtliga exjobbsförslag.
Förslaget inkom 2002-10-10
Utveckla marknadsföring för Ölands Skördefest (SA 05)
OBS! ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DETTA EXJOBB HAR LÖPT UT.
Ölands Skördefest blev redan premiäråret 1997 en stor framgång för arrangörerna och hela Öland. Tiotusentals besökare kom över bron i bilar och bussar för att uppleva Öland i skördetid, handla, besöka restauranger och evenemang. Det visade sig också att ölänningarna själva stannade kvar på hemön istället för att åka och helghandla i de stora varuhusen i Kalmar.
För att ytterligare utveckla Skördefesten och intensifiera marknadsföringen krävs större kunskaper om besökarna deras behov och önskemål.
Följande frågor önskar vi få besvarade:
1/ Hur många besöker Skördefesten?
2/ Varifrån kommer besökarna? Hur många är sommarölännningar?
3/ Ålder? Kön? Familjer?
4/ Hur kommer dom till Öland?
5/ Hur har besökarna upptäckt Ölands Skördefest annonser, affischer, radioreklam, tidningsartiklar o s v?
6/ Hur länge stannar besökarna på Öland? En dag? Övernattar?
7/ Vad är det som lockar besökarna till Skördefesten?
8/ Evenemang och utbud som saknas?
9/ Hur många är förstagångsbesökare?
10/ Hur mycket pengar spenderar besökarna på ex restaurangbesök, shopping, bensin o s v?
11/ När bestämmer man sig för att besöka Ölands Skördefest?
12/ Hur kan Ölands Skördefest bli ännu bättre?
13/ Hur mycket pengar omsätts under Skördefesten?
14/ Vilken betydelse har Skördefesten för Ölands hotell och restauranger?
15/ För övrig handel?
Kolla även in Boutique Hotels Singapore,
Boutique Hotels Hong Kong,
Boutique Hotels Shanghai,
Boutique Hotels Dubai,
Boutique Hotels Los Angeles,
Boutique Hotels Denver,
Boutique Hotels Dallas,
Boutique Hotels Philadelphia,
Boutique Hotels Bath,
Boutique Hotels Santorini,
Boutique Hotels Portugal.
Informationen om uppsatsförslag är hämtad från Nationella Exjobb-poolen.